Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

FÅ SUCCES ONLINE I TYSKLAND I DAG

Tyskland er Europas hurtigst voksende økonomi og efter Rusland, så er det også landet med næstflest indbyggere i Europa. Med en befolkning på over 81 millioner, hvoraf 42% er i den særdeles købekraftige alder mellem 25 og 54, må der siges at være gode vækstmuligheder i vores kære naboland. Det tyske e-commerce marked vurderes også til at være det 5. største i hele verden, og derfor er Tyskland kort fortalt et utrolig attraktivt marked.

E-HANDEL I TYSKLAND

Over 85% af befolkningen bruger internettet hyppigt, hvilket også afspejler sig i den enorme omsætning inden for e-handel på næsten 500 milliarder kroner fra 2012-2016.  I denne periode har der været en vækst på hele 80%, hvilket er højere end den i Danmark, Sverige og Norge. Væksten forventes at fortsætte i samme stil.

TIPS TIL SUCCES I TYSKLAND

Der er nogle vigtige kulturelle forskelle, som man skal være opmærksom på, hvis man ønsker at blive succesfuld i Tyskland. Den vigtigste faktor af alle er TILLID, som skal være til stede gennem hele købsprocessen lige fra hjemmesideløsningen, produkternes kvalitet, betalingsløsningen og til sidst selve logistikken.
Tyskerne er ofte skeptiske ved nye virksomheder og brands, og det betyder helt konkret, at det Tyskland er et svært “testmarked”. Altså skal ovenstående processer være 100% velfungerende, inden man forsøger at lancere i Tyskland.
En god måde at teste markedet på til lavere omkostninger er ved at starte ud ved at sælge sine produkter på de store markedspladser som Amazon og Ebay.
Dedikeret indsats:
Det kan tage noget tid at få det ønskede antal besøgende. Over tid og med gode produkter, ratings/anbefalinger, betalingsmetoder og returneringsbetingelser så vil forbrugerne begynde at stole på din webshop, og det vil blive langt nemmere at skabe brand awareness.
Efterfølgende anbefaler vi på det kraftigste at gøre webshoppen så lokal som muligt. Det tager tid at få lavet en fuld oversættelse af hele hjemmesiden, lokale priser, lokal adresse og telefonnummer, lokalt produktmix, lokal online marketing, lokal kundeservice og endda lokal logistik – men det øger også alt sammen konverteringsraterne og gør din sandsynlighed for succes markant større.
Betalingsløsninger:
I Tyskland er det helt normalt, at man i forbindelse med et køb online får tilsendt en regning samtidig med leveringen. Her skal kunden så efterfølgende overføre pengene til webshoppens bankforbindelse. Mange tyskere foretrækker denne løsning, da det giver dem sikkerhed og mulighed for at se produktet an, før de betaler. Specielt ved dyre produkter vil dette være optimalt.

Her kan vi anbefale at undersøge muligheden for betaling gennem Klarna  eller Sofort, som faktisk er blevet til samme virksomhed.

34% af de tyske kunder vælger også at bruge kreditkort som betalingsløsning (MasterCard, VISA eller American Express). Her foretrækker kunderne at betale over PayPal, som automatisk tilbyder en “køberbeskyttelse”.

Tøj er den mest populære produktkategori i Tyskland efterfulgt af elektronik og andre typer medier som bøger, musik, film og videospil. Netop disse kategorier foretrækkes at blive handlet online frem for offline i Tyskland.

Høj returneringsrate

De tyske forbrugere er desværre også kendt for at returnere en stor del af varerne, ligesom man også gør i Danmark. Derfor er det ekstremt vigtigt at have 100% styr på sin logistik, når man søger mod det tyske marked. Samtidig også hvorvidt det kan betale sig med fri returret.

 

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Average rating:  
 2 reviews
Meget kompetente

Takket være den meget kompetente hjælp fra BGlobal, har jeg opnået utrolig gode resultater på kort tid

Fantastisk rådgivning

Fantastisk rådgivning, hurtige svartider og gode resultater.